Publikationen 2010-2019

2015


Pelowski, M., Wamai, R., Wangombe, J., Nyakundi, H., Oduwo, G., Ngugi, B., & Ogembo, J. (2015). Why Don't You Register Your Child? A Study of Attitudes and Factors Affecting Birth Registration in Kenya, and Policy Suggestions. The Journal of Development Studies, 51(7), 881-904. https://doi.org/10.1080/00220388.2015.1010156

Benetka, G., & Slunecko, T. (2015). Desorientierung und Reorientierung: Zum Werden des Faches Psychologie in Wien. in K. Fröschl, G. Müller, T. Olechowski, & B. Schmidt-Lauber (Hrsg.), Reflexive Innensichten aus der Universität: Disziplinengeschichten zwischen Wissenschaft, Gesellschaft und Politik (1 Aufl., Band 4, S. 267-280). V&R unipress, Vienna University Press.

Benetka, G., & Slunecko, T. (2015). Das Wiener Psychologische Institut und die Herausbildung der Entwicklungspsychologie. in L. Ahnert (Hrsg.), Charlotte Bühler und die Entwicklungspsychologie (S. 9-17). V&R unipress, Vienna University Press.

Vartanian, O., Navarrete, G., Chatterjee, A., Fich, L. B., Gonzales-Mora, J. L., Leder, H., Modrono, C., Nadal-Roberts, M., Rostrup, N., & Skov, M. (2015). Architectural Design and the Brain: Effects of Ceiling Height and Perceived Enclosure on Beauty Judgments and Approach-avoidance Decisions. Journal of Environmental Psychology, 41, 10-18. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2014.11.006

Leder, H., Gerger, G., & Brieber, D. (2015). Appreciation: Convergence from Experimental Aesthetics and Physiology. in J. P. Huston, M. Nadal, F. Mora, L. F. Agnati, & C. J. Cela-Conde (Hrsg.), Art, Aesthetics and the Brain Oxford University Press.

Leder, H., & Nadal-Roberts, M. (2015). Perception and Art. in E. S. Neukrug (Hrsg.), SAGE Encyclopedia of Theory in Psychology

Benetka, G., & Slunecko, T. (2015). Zum universitätspolitischen Kontext des Verhältnisses von Philosophie und Psychologie. Erwägen Wissen Ethik. Forum für Erwägungskultur (EWE), 26(1), 21-22.

2014


Leder, H., Gerger, G., Brieber, D., & Schwarz, N. (2014). What makes an art expert? Emotion and evaluation in art appreciation. Cognition & Emotion, 28(6), 1137-1147. https://doi.org/10.1080/02699931.2013.870132

Büttner, O., Florack, A., Leder, H., Paul, M. A., Serfas, B., & Schulz, A. M. (2014). Hard to Ignore: Impulsive Buyers Show an Attentional Bias in Shopping Situations. Social Psychological and Personality Science, 5(3), 343-351. https://doi.org/10.1177/1948550613494024

Slunecko, T., & Wieser, M. (2014). Cultural-historical Psychology. in Encyclopedia of Critical Psychology (S. 352-356 ). Springer. http://www.springerreference.com/docs/html/chapterdbid/304716.html