Publikationen bis 2010

2007


Leder, H. (2007). Kunst: Zufall als Methode? Eine psychologische Betrachtungsweise. in Der Zufall als Notwendigkeit. Wiener Vorlesungen (S. 51-70). Picus Verlag.

Slunecko, T. (2007). Language, cognition, subjectivity - a dynamic constitution. in A. Rosa, & J. Valsiner (Hrsg.), Handbook of Sociocultural Psychology (S. 40-61). Cambridge University Press.

Hekkert, P., & Leder, H. (2007). Product Aesthetics. in P. Hekkert, & R. Schifferstein (Hrsg.), Product Experience (S. 259-286). Elsevier.

Augustin, D., Leder, H., & Carbon, C.-C. (2007). The microgenesis of style and content in art perception. Perception, 36(Suppl. 1), 16-16.

Carbon, C.-C., & Leder, H. (2007). When style matters - Art specific adaption effects. in Abstracts Supplement of the 30th ECVP, Arezzo 27-31 August 2007 (S. 17-17). Pion Ltd..

Leder, H., & Augustin, D. (2007). When the Real van Gogh is Real! Cognitive Top-Down Effects in Art Appreciation. in L. Dorfman, C. Martindale, & V. M. Petrov (Hrsg.), Aesthetics and innovation (S. 67-82). Cambridge Scholars Publishing.

2006


Maderthaner, R., & Leder, H. (2006). Allgemeine Psychologie. in P. Deimann, & U. Kastner-Koller (Hrsg.), Psychologie als Wissenschaft Facultas.

Augustin, D., & Leder, H. (2006). Art expertise: a study of concepts and conceptual spaces. Psychology Science, 48(2), 135-156.

Slunecko, T. (2006). Culture and media. A dynamic constitution. Culture & Psychology, 12(1), 69-85.

Leder, H., Carbon, C.-C., & Ripsas, A.-L. (2006). Entitling art: Influence of title information on understanding and appreciation of paintings. Acta Psychologica, 121(2), 176-198.

Leder, H., & Carbon, C.-C. (2006). Face-specific configural processing of relational information. British Journal of Psychology, 97(1), 19-29.

Slunecko, T. (2006). Immersive Kunst als therapeutische Option. Psychologie in Österreich, 26(4 & 5), 281-288.